Gamedesign

In de cursus gamedesign leer je hoe je goede videogames ontwerpt. Het is een cursus waarin je leert hoe je een (nieuw) spel bedenkt, de spelregels bedenkt een prototype bouwt en je prototypes test.

De prototypes in deze cursus maken we met ‘papier’ (of andere tastbare materialen). In een volgende stap kan je vervolgens je papieren prototype gaan ontwikkelen in een game engine zoals Gamemaker studio 2, de unreal engine of Unity (dit is geen onderdeel van deze cursus, daarvoor kan je een van onze technische cursussen doen). Je kan de technieken en kennis uit deze cursus ook gebruiken voor het maken van een bordspel.

Wat je leert in deze cursus:

  • Gamegeschiedenis en gametypes
  • Ontwerpregels voor het maken van videogames
  • Prototyping
  • Testen van gameconcepten en games
  • Gebruik van verhaallijnen en verhalende games
  • Het schrijven van een gamedesign document

Doelgroep:

  • Iedereen die met een game-idee rondloopt maar niet weet hoe je dat verder moet ontwikkelen
  • Iedereen die zich wil voorbereiden op een gamedesign opleiding
  • Iedereen die meer wil weten over gamedesign (bijvoorbeeld als aanvulling op een studie informatica, (online) marketing of een technische studie)
  • Iedereen die (independent) gamedesigner wil worden

Inhoud:

  • Gamegeschiedenis en game genres
  • De ontwikkeling van gamedesign in de geschiedenis
  • Gamedesign principes
  • Gamemechanics
  • Balans in een game
  • Leveldesign
  • Prototyping
  • Idee- en conceptontwikkeling
  • Het bouwen van (papieren) prototypes
  • Het schrijven van het gamedesign document
  • Inleiding op game engines (Gamemaker Studio 2, Unreal Engine, en Unity)
  • Games testen
  • Games en storytelling
  • Non-lineariteit
  • Karakters van gamefiguren
  • Werken in de game industrie

Kosten van deze cursus: 149,-  euro
Cursusduur: plus minus 3 maanden (op basis van een paar uur per week er aan werken). Je mag maximaal 1 jaar over deze cursus doen.
Certificaat: Indien je deze cursus met een voldoende afrondt krijg je een certificaat. Om te slagen moet je huiswerk inleveren (concepten en prototypes) en slagen voor toetsen.

Tenslotte: In deze cursus leer je niet hoe je een game kan programmeren of hoe je game art maakt. Kijk daarvoor bij onze andere cursussen. Je kan deze cursus goed combineren met een technische of game art cursus.

Klik hier om je aan te melden voor deze cursus.