Op woensdag 12 oktober 2011 draait het op het “>Unity, de award-winnende engine voor het maken van games en 3D-applicaties.
Niemand minder dan Unity-evangelist Carl Callewaert maakt dan zijn opwachting in GLRVIEWPOINT, de presentatieruimte van het GLR, voor een inspirerend seminar.
Ook Nick Jovic (verkoopdirecteur bij Unity Technologies) is de hele dag aanwezig.
09.00 – 10.00 uur: Inloop in GLRVIEWPOINT
10.00 – 12.00 uur: Ochtendprogramma
Carl Callewaert laat zien hoe je een complete 3D en 2D game ontwikkelt voor o.a. iOS, Android en Facebook.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Project and Scene Management | Prototyping a game in Unity: creating a FP shooter | Workflow with 3D software packages | More API and Optimization: let’s collect ammo | Particles | AI scripting: Robots are attacking you – win or died | Storing Data | Converting to 3rd person viewpoint | Build to standalone | Lightmapping with BEAST | Occlusion Culling | Adding Post Processing Image effects | Build to Web – Facebook | Build to Android | Build to iPhone |Creating a multiplatfrom 2D game in Unity
12.00 – 13.00 uur: Lunch
13.00 – 14.30 uur: Middagprogramma
Carl Callewaert behandelt de volgende onderwerpen:
* Wie is Unity en wat is de roadmap van Unity?
* Een live demonstratie met topics voor meer ervaren gebruikers
* Q&A
15.00 – 18.00 uur: Borrel
* Netwerken
* Zelf Unity 3.4 proberen (20 werkplekken)
* Je eigen project bespreken met Carl Callewaert
Tot ziens misschien daar?