Oud Gamescool cursist begint kickstarter project voor educatieve app

Rosalie de Klerk is een oudcursist van de lerarenopleiding van Gamescool. Zij behaalde haar diploma een paar maanden geleden. En nu is ze zelf een kickstarter project begonnen voor het ontwikkelen van een educatieve app op een mobieltje: de RekenAutomaat. Lees hieronder meer over het project of zie de projectpagina op kickstarter

calculatorgames rekengames rekenautomaat2


Ben jij het nieuwe rekenwonder van de 21e eeuw?
Daag iedereen dan nu uit!

Waarom een zoveelste app over rekenen? Alsof leerlingen / studenten het ineens leuker gaan vinden om uit het hoofd te rekenen. Misschien herken jij jezelf in deze uitspraak, maar misschien ook niet. Wij willen in ieder geval een rekenapp maken waarbij je je vrienden en/of (on)bekenden kan uitdagen en tevens in hetzelfde spel je eigen hoofdrekenvaardigheden  kan verbeteren.

Daarnaast is het redelijk lastig voor een docent om te kunnen differentiëren in het rekenonderwijs. De ene leerling heeft meer uitdaging nodig waar de andere leerling juist meer tijd nodig heeft. Deze twee elementen van tijd en uitdaging zitten verwerkt in de RekenAutomaat.

De RekenAutomaat kent twee versies,  de gratis versie en de betaalversie. Bij de gratis versie kun je maximaal drie spelen tegelijk open hebben staan en je krijgt af en toe reclameblokjes. De betaalversie daarentegen is geheel vrij van reclame en kun je voor een eenmalige uitgave van €1,98 zoveel vrienden uitdagen als dat je zelf wilt.

Begin vandaag nog!

De docent rekenen is gebaat bij het gebruik van deze app  omdat hij of zijn leerlingen meerdere categorieën kan aanbieden:

  • optellen (+),
  • aftrekken (-),
  • delen ( : ),
  • vermenigvuldigen ( x )
  • werken met haakjes ( () )
  • random ( = alle bewerkingen door elkaar )

 

Onze reken app ondersteunt drie verschillende modussen bij het spelen in single-player mode.

  • 3 minuten onbeperkt
  • 3 minuten onbeperkt (geen hoge score modus)
  • 15 seconden

 

rekenautomaat

 

 

We zouden graag de volgende toepassingen toevoegen:

 

  • Context, Euro and Percentage sommen:

Context sommen zijn korte verhaal sommen. Bijvoorbeeld:

Daniel and Rosalie moeten 15 appels met het elkaar delen. Daniel krijgt er 10. Hoeveel krigt Rosalie er?

DIt is een basis som, er komen ook moeilijkheidsgraden in. Dit soort sommen komen er ook voor valuta en percentage sommen.

  • Mobiele platformen:

De RekenAutomaat is nu alleen beschikbaar voor Android, we willen ook voor iOS beschikbaar zijn.

  • Vertalingen

We willen meerdere talen ondersteunen.

  • Engels
  • Spaans
  • Frans
  • Duits
  • Online

We willen een online versie maken waarmee je via de browser sommen kunt maken. Meer info: http://rekenautomaat.nl/kickstarter/