Hieronder staat de ‘oude’ cursus Gameskool. Deze module is niet meer te koop. Je kan het lesmateriaal wel gratis bekijken op www.gameskool.org , zonder begeleiding.
Deze cursus is niet meer beschikbaar:
In de Gamemaker Studio 2 module leer je games maken met de Gamemaker Studio 2 engine. De Gamemaker Studio Engine is een van de belangrijkste game engines die er op dit moment beschikbaar zijn.
Met Gamemaker Studio 2 kan je je eigen games maken voor onder andere Windows desktop, Mac OS X, Ubuntu, Android, iOS, fireTV, Android TV, Microsoft UWP, HTML5 (webgames), PlayStation, en Xbox.
Wat je leert in deze module:
- Werken met Gamemaker Studio 2 (vanaf beginnersniveau)
- Programmeren van een aantal klassieke games in verschillende genres
- Je eigen game programmeren in Gamemaker Studio 2
- Werken met objecten, events, acties, sprites en geluiden in games
- Programmeren in GML voor meer gevorderde toepassingen
Het beginniveau is beginners en het eindniveau is gevorderd.
Doelgroep:
- Iedereen die zelf games wil maken voor PC, Mac, een mobieltje, een website of op een ander platform
- Iedereen die games wil leren programmeren
- Iedereen die zich wil voorbereiden op een gamedesign, gamedevelopment of informatica opleiding
- Iedereen die een goede tool (Gamemaker Studio 2) voor het maken van snelle prototypes van games en andere interactieve producten
NB. Met Gamemaker studio 2 kan je games maken zonder dat je programmeer code hoeft te kennen en is dus ook geschikt voor wat jongere gamebouwers (vanaf plus minus 12 jaar) en mensen die moeite hebben met technische code. Maar als je dat wilt, kan je wel werken met code (GML). Gevorderde en professionele gameprogrammeurs werken dus ook met Gamemaker Studio 2. In deze cursus worden beide technieken behandeld (we beginnen met het bouwen van games zonder code).
Inhoud:
- Werken met Gamemaker Studio
- Hacken van een Nintendo klassieker
- Botsen en bewegen van objecten
- Remake van Frogger
- Point & Click Games
- Remake van Duck Hunt
- Shooters
- Gebruiken van verschillende soorten variabelen
- Debugger gebruike
- Games technisch testen
- Platformers
- RPG en Simulatiegames bouwen
- GML (programmeren)
- Variabelen, functies, if then …else…, herhalingen
- Werken in de game industrie
Deze cursus is een onderdeel van de grotere opleiding Gamedesign Compleet of Gamedesign DIY (do it yourself). Bij de DIY opleiding heb je geen begeleiding van een docent, maar krijg je wel alle stof tot je beschikking.
Prijs:
Gamedesign Compleet opleiding: 250 euro
Gamedesign DIY opleiding: 49 euro.
Aanmelden:
Aanmelden voor de Gamedesign Compleet opleiding via deze link
Aanmelden voor de Gamedesign DIY opleiding gaat via deze link
Duur van deze module: plus minus 3 maanden (op basis van een paar uur per week er aan werken). Je mag maximaal 1/2 jaar over deze module doen.
Certificaat: Indien je deze module met een voldoende afrondt krijg je een certificaat. Om te slagen moet je huiswerk inleveren (handschetsen en digitale schetsen) en slagen voor toetsen. Je hoeft niet alle andere cursussen te doen om dit certificaat te halen.
Benodigdheden:
De gratis versie van Gamemaker Studio 2, werkend op een PC of Mac. Meer info en downloaden van Gamemaker Studio 2 kan je hier doen. Let op: je kan de Gamemaker cursus doen met de gratis trial versie van Gamemaker maar die is maar 30 dagen geldig. Om langer de tijd te hebben heb je genoeg aan de goedkoopste versie van Gamemaker die 39$ kost (ongeveer 35 Euro).