Scrum voor gamedevelopers

Scrum is een moderne manier om (game-)projecten uit te voeren. De kracht van scrum is dat je niet vooraf een uitgebreid plan maakt en tijd verliest in details. Je gaat snel aan de slag met het ontwerpen van je game en het programmeren. Omdat games zo vaak wijzigen tijdens de ontwikkeling is Scrum de methode om gamedevelopment teams aan te sturen (NB. De Sims zijn 11 x helemaal opnieuw ontworpen voordat de game goed was).

 

 

 

 

Tijdens de cursus Scrum leer je wat Scrum is en waarom dat zoveel beter werkt dan ‘ouderwets’ projectmanagement. Verder leer je hoe het Scrum proces in elkaar zit en wat de belangrijkste rollen zijn in een Scrum (game) project.

De scrum module is onderdeel van de Gameskool Compleet cursus en de Games in het Onderwijs opleiding. De module wordt gegeven in samenwerking met Projectmanagement-trainin.nl, het bureau dat gespecialiseerd is in Projectmanagement en Agile en Scrum. Lees hier meer over Scrum.